Πέμπτη, 21 Απριλίου 2011

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ως επιβάτες έχετε δικαιώματα

Οι ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές αποδράσεις στα νησιά πλησιάζουν και πολλοί από εσάς πρόκειται να ταξιδέψουν με πλοίο.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ως επιβάτες έχετε δικαιώματα που διασφαλίζουν την μεταφορά σας, αλλά και τα χρήματα που διαθέτετε στα εισιτήρια και τις υπηρεσίες των πλοίων. Καταρχάς απαγορεύεται να αναγράφονται στο εισιτήριο και στην απόδειξη πληρωμής, όροι που δεν έχουν εγκριθεί από το ΥΕΝ. Αν ο επιβάτης θελήσει να ακυρώσει το εισιτήριό του πριν τον απόπλου, δικαιούται επιστροφή του μισού ναύλου. Σε περίπτωση καθυστέρησης του απόπλου δικαιούται να δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να ταξιδέψει και να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων του από τον αρμόδιο ναυτικό πράκτορα, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να του επιστρέψει τα χρήματα του εισιτηρίου. Ο ταξιδιώτης έχει δικαίωμα να μεταφέρει αποσκευές χωρίς να καταβάλλει ιδιαίτερο ναύλο. Μάλιστα, σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης αυτών τεκμαίρεται ως υπαίτιος ο πλοίαρχος και το πλήρωμα, που υποχρεούνται σε καταβολή αποζημίωσης με ανώτατο όριο το ποσό των 733 ευρώ ανά μονάδα ή δέμα.

Σε περίπτωση που ο ναυτικός πράκτορας αρνηθεί την κράτηση θέσης για το ΙΧ σας με την αιτιολογία ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα και διαπιστώσετε ότι αυτό δεν ισχύει, απευθυνθείτε στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές για την επιβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων. Για τη διεκδίκηση δικαιωμάτων που απορρέουν από τη μη τήρηση των όρων της σύμβασης μεταφοράς, μπορείτε να υποβάλετε αγωγή στα αστικά δικαστήρια. Για τα δικαιώματά σας μπορείτε να καλείτε τη Γραμμή Καταναλωτή 1520.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...